21 Kasım 2012 Çarşamba

Radikal Girişimler





Tiyatro emelim için başka bir koldan saldırmaya karar verdim.

Bilenler biliyor,benim işim okul okul gezip diyar diyar dolaşıp oraya sahneyi kurup çocuklara tiyatro heyecanını yaşatmak.Umarım onlar da aldığım keyfi alıyorlardır.Umarım onlar zaman zaman ekibimde ters düştüğüm noktaların eksikliğinden pay almıyorlardır.

Şimdi çocuk tiyatrosu yetişkin tiyatrosuna benzemez.Çocuk tiyatrosu,her cümleni tartmak,her hareketini değerlendirmek,onları oyuna dahil etmek ,onların da gelişimlerini,tabiatlarını gözlemek demek...Ve daha bir çok itina demek...
Dünyanın en keyifli işidir aynı zamanda. Çünkü hiç kimse sizi işinizi yaptığınız için alkış tutmaz,imza istemez.Öğretmen bile olsanız sizi kimse ders verdiğiniz için alkışlamaz,imza istemez,
-oo ne güzel ders anlattı kadın
Şak şak şak !
-Bak duvara ne güzel hücre çizdi !
Bravoooo deyip ıslık öttürmez !
 .Oysa tiyatrodaki insan ne yaparsa yapsın dünyanın en illet oyununu da oynasa çıkmıştır ya sahneye,o alkışlanır sahte bile olsa!Bir süre sonra insan alkışları bile değerlendirebiliyor inanın bana !




Konuya nerden mi geldim , dediğim gibi ben tiyatro ile daha doğrusu çocuk tiyatrosu ile haşırneşirim.Şimdiye dek hep çocuklarla ilgili çalışmalara katıldım.Sivil toplum kuruluşlarında ,okullarda bir çok eğitimim ve çalıştırmalarım oldu.Şimdiye dek kendim ittire kattıra,okuyarak,duyarak,araştırarak,izleyerek kendimi geliştirmek için çabaladım.Ama bu artık bana yeterli gelmiyor.Bulunduğum muhit de bu tür şeyler içinde çok kısır kalıyor.Yani övünmek gibi olacak biraz ama düşünün şehrimde nerdeyse kendini bu alanda yetkinleştirmeye çalışan insan benim.Onlara göre öndeyim ,ama kendi standartımda eksik bir şeyler var hala.İleride yapmak istediklerimle karşılaştırıp değerlendirince şu an ki konumum aşağılarda kalıyor kendi nazarımda.
hadi bir şekilde eğitmen bulayım,bir yer kiralayayım desem tiyatro söz konusu olunca  maddi birikimin  de olmuyor.Bu konuda annem ve kardeşim destekçi.Babam taraflı değil.Şimdiye kadar hep kendi yağımla tuzumla kavruldum.Onun taraflısı olmadığı bir görüş için yardım da istemiyorum,beklemiyorum.
Böyle olunca ben ufaktan ufaktan burdan uzamak istiyorum.Yani adam akıllı bir iş bulup hayat kurup bir yandan ileride yapmayı düşündüğüm hayallerim için bir kenara para koymak istiyorum.Şu yıllarımı boşuna geçirmek istemiyorum.
Bir yandan işime gideyim arta kalan zamanda hafta sonunda ya da akşamlarında bunlar için açılan kurslara,eğitimlere gideyim.Zamanımı dolu dolu geçirmek istiyorum.Eve döndüğümde 'çok şükür şunu da yaptm bugün 'demek istiyorum.Kendime,geleceğime ,hayatıma değer katmak istiyorum.Kendi isteklerim ,hayalim ,hedeflerim ,kendi istediğim hayatım için !

Şimdi cv lerimi gönderebileceğim yerlere gönderiyorum.araştırmaya devam ediyorum.Zorlu bir sürece ,radikal bir değişikliğe girmek istiyorum.Canım belki çok acıyacak ama sonunun buna değeceğine inanmak istiyorum.Tabi bununla beraber uyumlu bir ev arkadaşı ve evde lazım ama.Dur hele şimdi bir işimizi bağlayalım..Belki şimdilik bir akraba yanı olabilir...


bizim sezon da bitmek üzere zaten,
bu riski şimdi almazsam hiçbir zaman alamam..
şu an ki çizdiğim yolda kolay bir yol değil,
ağlarım zırlarım ama yapacağımı yaparım.Güçlü olduğuma da inanıyorum.
şu 2013 diyorum artık bana uğurlu gelse iyi olur...buna ihtiyacım var...

bu yazıyı artık iç dökme mi alırsınız öneri mi yaparsnız,iş ilanı mı söylersiniz hatta teklif mi edersiniz iş ,bir alternatif mi verirsiniz bilmem ,

benim bu yazıyı yazmaya ihtiyacım ,bir de kızlarla paylaşmak....

iyi şeyler duymak istiyor insan....  

4 yorum:

  1. hakkında hayırlısı olsun canım.insan istedikten sonra elinden birşey kurtulmaz.elbette kolay olmayacak ama önemli olan o karar eşiğini geçebeilmek.en kötüsü eşikte kalmak çünkü.
    bak ben bir ara buralara kazık çaktım dediğimde kendin için "ben de" demiştin.görüyorsun ki senin kazığın senin kararınla sökülebilecek cinstenmiş.
    gitmeyi planladığın yer istanbul mu?istanbulda seninle benzer hayat görüşlerine ve ilgi alanlarına sahip bekar br arkadaşım var.gidecek olursan haberim olsun:)

    YanıtlaSil
  2. umarım dilediğin gibi olur ama bi adım atmadan önce herşeyi hesapla lütfen..

    YanıtlaSil
  3. hakkınızda hayırlısı olsun...

    YanıtlaSil
  4. Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim öncelikle.

    elbette önceden bunun için yollarımı arıyorum.Önce cv göndermek,iş aramak gibi sonra nerde kalabileceğimi az çok gözümde kestirerek.Bu sebepten dolayı seçtiğim iller de benim için önemli oluyor.çok iyi hesap ve çok iyi gözü karalık ve kararlılık gerekiyor şu aşamada bana.

    Ebrucum,
    aslında teee ilk başlarda istanbul diye düşünüyordum.Ama ilk aşamada oradan şimdilik vazgeçtim.ilerde ne gösterir ne göstermez bilemem ama böyle bir durum olduğunda seninle haberleşiriz zaten.İçtenliğin ve gösterdiğin yakın ilgin,önerin için teşekkürler:-))
    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

... BÜTÜN KIZLAR TOPLANDIK ... Template by Ipietoon Cute Blog Design and Waterpark Gambang