25 Ekim 2012 Perşembe

mutlu bayramlar(:


bu bayram
hassas çocuklar kurban kesimini izlemesin,
dini görevler çocukları dinden soğutmasın.

kesmeden önce
hayvanlara öküz gibi davranan adamlar
hastalansın, gidemesin kurban kesmeye.
ya da ahirette o kurbanın kırılan bacağı..
neyse ya ben bişey demiyorum,
acıtmayın hayvanların canını.
 
her kurban bayramında olduğu gibi
yine yağmur yağsın..
insanlar ilk kavurmanın ne zaman pişeceğini değil
daha fazla kimle paylaşabileceklerini düşünsün.
 
özetle,
bu bayram hayvanlar için de
insanlar için de
gerçekten bayram olsun.
insanlar kesilirken kafasını öte yana çeviren
ama kurban söz konusu olunca
inananları vicdansız ilan eden
samimiyetsizler de
azalarak yok olsun.

benliğimizi kurban edebilmeyi öğrenelim.
 
hepimiz için mutlu,
huzurlu, bereketli,
en sevdiklerimizle paylaştığımız
bi bayram olsun(:
 
 

6 yorum:

  1. Size de mutlu bayramlar. Bütün yasaminiz bayram olmasi dilegiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim(: hepimizin öyle olur umarım; şu an zulüm altında olanların, kocasından dayak yiyen kadınların, hocasının adaletsizliğine maruz kalan öğrencilerin, politik olaylar-sistemler-durumlar yüzünden mağdur olanların, şu an aklıma gelmeyen zor durumdaki herkesin hayatı sihirli bi değnekle bayrama dönüşse..

      Sil
  2. Canım arkadaşım, bir canlıyı kurban etmek çok eskik pagan geleneklerinde de vardı, hatta tanrılara bakire kızlar, bebekler kurban edilirdi, bu kurbanların amacı tanrıların onları depremden, yıldırım çarpmasından, kıtlıktan, kuraklıktan, selden vs. koruması için bir tür RÜŞVETTİ. Evet bildiğimiz rüşvet, biz sana bak bakire kız kurban ettik, aman sen de bizi koru tanrım. O zaman biliyorsun çok tanrılı dinler vardı, güneş tanrısı, ay tanrısı, rüzgar tanrısı...vs. vs. tek tanrılı dine geçmiş olmanın kurban geleneğini değiştirmemiştir yine bir hikaye ile (işte Hz. İbrahim tanrı için oğulunu...vs. vs. gökten koç inmesi)bu ilkel gelenek devam etmiştir.İnsanların bahanesi yine tanrı-yaratıcı-Allah hepsi aynı kapıya çıkar olmuştur. Tanrı kurban kesmemizi istedi. Bu tanrı çok ilginç bir tanrı, yani insanlara 'doğayı sevmelerini, vejeteryan olmalarını da öğütleyebilirdi ama öyle yapmamış. Bence sebep tanrı değil, insanlar kebap yemeyi o kadar seviyorlar ki, tanrıyı bahane etmişler yoksa tanrı ne yapsın kurbanı? Kavurma mı yapacak?

    Bu bir yana, hayvana eziyet edilmesin eeeeeeeeee??? Yahu hayvan boğazından bıçakla kesilecek bundan ala eziyet olur mu?

    Umarım ne demek istediğimi yeterince ifade edebilmişimdir. Çocukların izlemesine gelince geleceğin psikopatları böyle yetişir, yarın büyüyünce eşinin boğazını kesecek..şimdiden alıştırıyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek istediğini çok iyi anladım, inanç meselesi diyebiliyorum sadece. ben kurban edilen hayvanın canının acıdığına inanmıyorum; buna inanmadığım için de kimse beni yargılayamaz(: şükürler olsun ki herkesin inancını (kısmen de olsa) özgürce yaşayabildiği bir toplumun insanıyız, o yüzden zahmet edip okuduğun; uzun uzun yorumladığın için teşekkürler. ama senin bahsettiğin eski çağlardan beri gelen gelenekle benim şu an "kurban bayramı" başlığı altında amaçlandırdığım görevim bana göre çok farklı şeyler. benliğimi rabbime adamışken, bi hayvanı rüşvet olarak sunacak kadar aciz değilim, olmamalıyım, olmamalıyız.. benim rabbim de rüşvet kabul etmez bu arada, bütün canlar onun; neyi kime rüşvet verelim(:

      neyse, umarım hayatın bayram tadında geçer:)

      Sil
  3. Zahmet ne demek, rica ederim umay'cığım, elbette hepimizin düşüncesi farklı olacak, biribirimize uymayacak, normal ve doğaldır herkes kendi düşüncesinin doğru olduğuna inanmakta, sokağa çık, mikrofon tut, herkes "ben haklıyım" diyecektir:)bana göre ben, sana göre sen haklısındır zaten...kurban kesilirken hayvanın canının acımadığını düşünerek kendini kandırıyor insanlar kusura bakma ama böyle düşüyorum, rüşvet olayına gelince Allah bizden memnun kalsın isteğiyle bu hayvanlar boğazlanmıyor mu? Bu da bir tür rüşvet değil mi? Ya da niye kesiliyor? Bizim buraya bez afiş asmışlar kurban kesmek Allah'a yakın olmaktır diye, Allah'a yakın olmak için hayvan öldürmek şart mı? Başka şekilde Allah'a yakın olunamıyor mu benim mantığım, vicdanım kabul etmiyor bir hayvansever olarak..bunları yazıyorum çünkü ne derler insanlar konuşa konuşa:)))

    Çok teşekkür ediyorum senin de bayramın çok tatlı geçsin umay'cığım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle ben umay değilim, semmma. sayfanın bir başka yazarı(:

      ben biyoloğum, gerek lisans dönemimde gerek master dönemimde laboratuvarların ve uygulamalı derslerin çoğunda; hayvanlara eziyet edebileceğim düşüncesi oluşturan konulara getirdim devamsızlık hakkımı. hayvanseverin önde gideniyim, sırf bu yüzden deneysel tıp araştırma enstitüsünü bile reddetmişliğim var iş konusunda. hayvan etiği herşeyden önce gelir. istediğim gibi ifade edebilir miyim bilmiyorum ama inancım da tüm bunlardan daha önde geliyor. canı veren allah'ın, canı alırken acıtacağını düşünmüyorum, bu benim vicdanımı rahatlatıyor da değil çünkü zaten inandığım şey bu. teslimiyet meselesi, ne benim vicdanımın rahatlatılmaya ihtiyacı var ne de rabbimin rüşvete. dediğim gibi, kimin malını kime rüşvet vereceğiz?

      allah'a yakın olmak hususunda ise, kurban tüm diğer ibadetler kadar allah'a yakınlaştırır. daha fazla veya eksik değil. yani öküzün önde gideniysen kurban kestim allaha yaklaştım demenin çok manası yok bana kalırsa..

      birbirimize inançlarımızı iki boyutlu kelimeler halinde açıklayamayız sanıyorum, çok da yorulmanın manası yok bu yüzden. mutluluklar dileyerek kapatıyorum konunun bana kalan kısmını(:

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

... BÜTÜN KIZLAR TOPLANDIK ... Template by Ipietoon Cute Blog Design and Waterpark Gambang